Personeelsgesprek.nl is een bijzonder handig softwarepakket waarmee managers en personeelszaken veel tijd en werkdruk kunnen besparen bij het voorbereiden van personeelsgesprekken.

dinsdag 28 augustus 2012

Personal Branding voor professionals: 'In 7 stappen bereiken wat ik wil!'

Op de site van KatrinvandeWater vond ik dit ook nog:


Jij weet wat je wil! Misschien was dat voor jou makkelijk, misschien heb je 'In 5 stappen weten wat ik wil' doorlopen of heb je elders een loopbaantraject gevolgd.

Maar wat je ook weet, is dat de échte voldoening pas komt als jij werkelijk dagelijks jouw droomjob kan doen! Herken je dat, die onrust die steeds vaker de kop opsteekt? Je weet wat je wil, maar niet hoe dit te realiseren. Of je twijfelt aan de haalbaarheid ervan. Je snakt naar rust in je hoofd, en naar een baan die je uitdaagt en je voldoening geeft!

Steeds vaker denk je: 'Moet ik in deze recessie niet gewoon blij zijn dat ik een job heb? Zit er überhaupt nog één werkgever op me te wachten? Leg ik de lat niet te hoog?
Ik krijg heel vaak geen reactie als ik solliciteer. Ik eindig steevast als tweede. Ik loop altijd promoties mis en zou graag uitzoeken hoe dat komt. Ik weet niet hoe me te 'verkopen'. Ik weet wel wat ik wil, maar niet waar ik die baan kan vinden. Ik heb iemand nodig die me opvolgt, die kennis van zaken heeft en me motiveert om in actie te komen en te blijven.

Ik wil freelancer/ondernemer worden, maar hoe kom ik aan opdrachten/klanten?
Durf ik mijn vertrouwde zekerheden achterlaten en écht gaan voor wat ik wil? Ik voel angst voor het onbekende'.

Je droomt er steeds meer van om iets anders te gaan doen. Om weer energie te hebben, om met passie te kunnen werken, om jezelf te ontwikkelen, om nieuwe wegen te bewandelen, om je professioneel goed in je vel te voelen.


Als je hier niet mee aan de slag gaat, en je gevoel van onbehagen laat sudderen, geraak je het spoor bijster en begin je te twijfelen aan alles: je werk, je relaties en vooral jezelf! Je vertrouwt dan niet meer op je eigen kracht en komt vast te zitten in keuzes die niet bij je passen.

Passion for Work helpt je te bereiken wat je wil. Het is een combinatie van thuis zelf aan de slag gaan met de Passionforwork-toolkit, groepscoaching en één-op-één-coaching, die live of telefonisch kan. Hierdoor ben je gedurende het hele proces verzekerd van begeleiding. Dit helpt je om gevoel, verstand, intuïtie en actie met elkaar te verbinden tijdens je zoektocht naar de job die bij je past. Ik bied je alle informatie en tips die ik de afgelopen 13 jaar opdeed als recruiter, assessor, HR-consultant, ondernemer en door de opleidingen die ik volgde en de meer dan 500 cliënten die ik mocht begeleiden in hun loopbaan.

In deel II van de Passionforwork-toolkit leer je in 7 stappen bereiken wat je wil.

1. Belang van een duidelijke professionele doelstelling

2. Belang van de juiste mindset

3. Hoe netwerken helpt om je doelstelling te bereiken

4. Hoe social media (LinkedIn, evt Facebook/Twitter) kan bijdragen om je doelstelling te bereiken

5. Welk verhaal breng je (mondeling, in cv en sollicitatiebrief)?

6. Hoe kies je tussen verschillende jobs/mogelijkheden?

7. Hoe houd je de moed erin?



Wat is het resultaat?

1.je ziet opnieuw door de bomen het bos en brengt focus in je carrièrestappen
2.je krijgt van mij en de deelnemers aan de groepsdag concrete tips en interessante netwerkcontacten die relevant zijn voor wat jij wil
3.door je cv, sollicitatiebrief en LinkedIn maak je een duidelijk verschil met de vele sollicitanten die vandaag op de arbeidsmarkt actief zijn
4.je ontvangt snel een uitnodiging voor een gesprek en brengt een duidelijk verhaal waardoor je je veel zelfzekerder voelt
5.je leert vacatures vinden die niet in kranten komen
6.je wordt gebeld door headhunters en selectiekantoren
7.je houdt jezelf scherp en maakt jezelf zichtbaar
8.het zal je lukken om een contract in de hand te hebben voor een baan die bij je past

Voor velen zal het lezen van dit stukje al voldoende stimulans geven. Anderen gaan naar de site van Katrin

1 opmerking:

  1. Zeer interessant, ik denk dat een hele grote groep mensen wel met minstens een van die zeven punten in de knoop zit.

    BeantwoordenVerwijderen