Personeelsgesprek.nl is een bijzonder handig softwarepakket waarmee managers en personeelszaken veel tijd en werkdruk kunnen besparen bij het voorbereiden van personeelsgesprekken.

dinsdag 28 augustus 2012

Personal Branding voor professionals: 'In 5 stappen weten wat ik wil!'

Op de site van KatrinvandeWater vond ik dit:



Herken je dat, die onrust die steeds vaker de kop opsteekt? Je wil professioneel iets anders gaan doen, maar weet niet wat. Je snakt naar rust in je hoofd, naar een baan die je uitdaagt en je voldoening geeft!

Je droomt er steeds meer van om iets anders te gaan doen. Om weer energie te hebben, om met passie te kunnen werken, om jezelf te ontwikkelen, om nieuwe wegen te bewandelen, om je professioneel goed in je vel te voelen...

Als je hier niet mee aan de slag gaat, en je gevoel van onbehagen laat sudderen, geraak je het spoor bijster en begin je te twijfelen aan alles: je werk, je relaties en vooral jezelf! Je vertrouwt dan niet meer op je eigen kracht en komt vast te zitten in keuzes die niet bij je passen.

Passion for Work zoekt met je mee naar antwoorden op je vragen. Centraal staat de formule E=mc², waarbij E staat voor Energie, m voor Motivatie (waarden) en c voor Competenties (talenten). M.a.w. als jij werk kan doen waarbij je je talenten kan inzetten en dit in een omgeving die overeenkomt met jouw waarden, ontstaat er energie! Dit heeft effect op je gezondheid, je zelfvertrouwen, je relaties, je persoonlijke ontwikkeling...

Wil jij weten wat de ingrediënten zijn voor jouw magische E=mc² ? Het is een combinatie van thuis zelf aan de slag gaan met de Passionforwork-toolkit, een groepsdag (max 8 personen) en een individuele opvolgsessie, die live of telefonisch kan. Hierdoor ben je gedurende het hele proces verzekerd van begeleiding. Dit helpt je om gevoel, verstand, intuïtie en actie met elkaar te verbinden tijdens je zoektocht naar de job die bij je past.

Ik bied je alle informatie en tips die ik de afgelopen 13 jaar opdeed als recruiter, assessor, HR-consultant, door de opleidingen die ik volgde en de meer dan 500 cliënten die ik mocht begeleiden in hun loopbaan.

In 5 stappen weten wat ik wil...
1. Wat kan ik goed en doe ik graag?

2. Wat wil ik graag ontwikkelen?

3. Wat is voor mij belangrijk?

4. Welke beroepen passen bij mijn persoonlijkheid?

5. Wat is mijn droombaan?

Je gaat dus concreet op zoek naar welke functie beantwoordt aan jouw E=mc².

Dit levert je het volgende op:

1.je kent jezelf beter, weet beter wie jij bent en wat bij je past en kan jezelf hierdoor makkelijker 'verkopen'
2.je stuurt zelf je loopbaan en hebt zicht op welke vaardigheden jij wil ontwikkelen
3.je maakt makkelijker en sneller keuzes
4.je verspilt geen tijd meer met 'foute' vacatures en/of werkomgevingen
5.je ervaart rust als je je focus helder hebt

Voor velen zal het lezen van dit stukje al voldoende stimulans geven. Anderen gaan naar de site van Katrin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten