Personeelsgesprek.nl is een bijzonder handig softwarepakket waarmee managers en personeelszaken veel tijd en werkdruk kunnen besparen bij het voorbereiden van personeelsgesprekken.

vrijdag 21 september 2012

MKB-NEDERLAND START CAMPAGNE OM WERKNEMERS DUURZAAM IN TE ZETTEN


bron: MKB.nl



MKB-Nederland startte donderdag 19 september 2012 in Apeldoorn een campagne om werkgevers te stimuleren hun werknemers duurzaam inzetbaar te maken. De omvang van de beroepsbevolking neemt de komende jaren flink af, waardoor er krapte op de arbeidsmarkt ontstaat. ElkeDagBeter.nu helpt ondernemers om hun werknemers met arbeidsmoraal en scholing breder in te zetten en langer gezond laten doorwerken.

Hans Biesheuvel (voorzitter MKB-Nederland) en oud-schaatskampioen Jochem Uytdehaage geven donderdag tijdens het Ondernemerscongres in Apeldoorn het startschot voor ElkeDagBeter.nu. Apeldoorn is de eerste van een reeks bijeenkomsten die MKB-Nederland organiseert om ondernemers bewust te maken van het belang van duurzame inzetbaarheid. Voor het Ondernemerscongres hebben zich 1.200 mkb-ondernemers uit de regio aangemeld.

“Door komende jaren ontstaat er een flink tekort op de arbeidsmarkt”, zegt Biesheuvel. “De gevolgen van de vergrijzing zijn door de economische crisis nog niet of nauwelijks merkbaar, maar dat verandert als de economie aantrekt. Om verzekerd te zijn en te blijven van gekwalificeerde werknemers, moeten werkgevers hun medewerkers stimuleren en helpen langer, gezond door te werken. Dat is niet alleen van belang om de vergrijzing tegen te gaan, maar ook om de concurrentie voor te blijven.”

Uytdehaage weet uit zijn topsportcarri√®re als geen ander hoe je omgaat met tegenslagen en onverwachte situaties. “Hoe je jezelf blijft motiveren, hoe je extra energie krijgt en zo het maximale uit jezelf √©n je team kunt halen.”

Het is belangrijk dat werkgevers aandacht hebben voor gezondheid, vitaliteit en inzetbaarheid. Dit resulteert bijvoorbeeld in een betere arbeidsmoraal. Ziekteverzuim wordt daardoor teruggedrongen, wat minder kosten voor de onderneming betekent. Door daarnaast scholing te stimuleren, kunnen werknemers zich ontwikkelen waardoor ze breder inzetbaar zijn. Ook dat is financieel aantrekkelijk, aangezien werknemers omscholen vaak goedkoper is dan nieuwe werknemers werven.

Na de aftrap in Apeldoorn, zijn er ondernemersbijeenkomsten in onder meer Maastricht, Rotterdam, Almelo, ’s-Hertogenbosch. Ook organiseren branches en lokale ondernemersorganisaties evenementen rondom ElkeDagBeter.nu. De campagne is ontwikkeld met steun van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen