Personeelsgesprek.nl is een bijzonder handig softwarepakket waarmee managers en personeelszaken veel tijd en werkdruk kunnen besparen bij het voorbereiden van personeelsgesprekken.

vrijdag 19 april 2013

Maak jij je schuldig aan Nepwerken?

Heb jij ooit van die dagen dat je het gevoel hebt heel druk en productief te zijn geweest, om aan het eind van de dag tot de conclusie te komen dat je geen enkel punt van je to-do-lijst hebt gedaan en dat je de hele dag bezig bent geweest met onbelangrijke zaken?

• Waarom doen we nepwerk?
• 5 tips die keer op keer helpen

In plaats van een stap vooruit, begin je de volgende dag met stappen achteruit. Ik noem dit nepwerkprojecten en zie ze als één van de meeste destructieve gewoontes van de ondernemer.

In de gedaante van echt werk, slokken nepwerkprojecten als je bureau opruimen, je archieven reorganiseren, dingen overnieuw doen, een groot deel van je productieve tijd op. Nepwerk vraagt werkelijke inzet en middelen, net zoals echt werk. Maar wat er ‘nep’ aan is, is de vooruitgang die je denkt dat je maakt.

Waarom doen we nepwerk?
Bijna elke keer dat ik er mezelf betrap dat ik bezig ben met nepwerk, is dat omdat ik onder een taak waar ik helemaal geen zin in heb, probeer uit te komen. Zoals e-mails beantwoorden, dat acquisitie telefoongesprek, of het afmaken van die blogpost waar ik al een week mee worstel…

Meer informatie en tips: http://www.drielingh.nl/Personeelsgesprek/?p=279#sthash.qIVLdZCG.dpbs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten